Про схвалення Стратегії розвитку медичної освіти в Україні


  • Нормативне врегулювання проведення єдиного державного кваліфікаційного іспиту, включно з впровадженням міжнародного іспиту з основ медицини. 
  • Перегляд та редакція бази українських тестових завдань ліцензійного іспиту КРОК. Технічне вдосконалення процедури тестування. 
  • Розробка та впровадження об'єктивного структурованого практичного (клінічного) іспиту (OSCE). 
  • Розробка положення про роботу експертів з наповнення бази екзаменаційних завдань. 
  • Впровадження курсу підготовки викладачів-експертів для роботи з незалежним оцінюванням.
  •  Запровадження громадського спостереження за проведенням незалежних оцінювань. 
  • Підписання меморандумів щодо співпраці та взаємовизнання результатів оцінювання з європейськими освітніми асоціаціями/спілками. 
  • Унормування питання фінансування незалежного оцінювання
  • Створення програми підвищення кваліфікації викладачів спеціальностей галузі знань 22 “Охорона здоров’я” (пошук фінансування, розробка підходів, визначення ключових напрямків підвищення кваліфікації, пошук партнерських організацій для проходження навчання / підвищення кваліфікації).
  • Врахування при конкурсі на заміщення вакантних посад таких факторів, як знання англійської мови та наявність публікацій в журналах, що входять до Scopus та/або Web of Science.
  • Дослідження та вибір оптимальної моделі проходження інтернатури. 
  • Зменшення кількості лікарських спеціальностей в інтернатурі. 
  • Визначення вимог до баз проходження інтернатури. Нормативне регулювання проходження інтернатури (положення про інтернатуру, зміна способу фінансування). 
  • Створення національного рейтингу студентів за об’єктивними незалежними критеріями оцінювання. 
  • Створення національного реєстру інтернатури із кількістю місць за спеціальностями та базами проходження. 
  • Розробка програмного забезпечення для об’єктивного та прозорого розподілу на місця інтернатури на основі рейтингу. 
  • Запуск нової моделі інтернатури: нові бази, новий статус інтерна, нові програми навчання, ротаційний принцип, новий механізм фінансування.
  •  Розробка механізмів запровадження академічної мобільності інтернів.
  •  Розробка механізмів оцінки результативності навчання в інтернатурі. 
  • Дослідження оптимальної моделі резидентури. Нормативне регулювання (визначення переліку спеціальностей, тривалості навчання).
  • Визначення вимог щодо проходження резидентури, у тому числі - у зв’язку з ліцензуванням. Запуск нової резидентури: за місцем працевлаштування з переліком обов’язкового навчання. 
  • Взаємовизнання резидентури з країнами Європи.
  • Перегляд нормативно-правової бази, якою регулюється питання діяльності медичних університетів на предмет відповідності положенням Закону України “Про вищу освіту” в частині забезпечення університетської автономії.
  • Створення Комітету академічної доброчесності в медичній освіті.
  • Розробка та затвердження етичних кодексів медичними університетами (факультетами). 
  • Створення та ефективна діяльність етичних комісій в університетах.
  •  Закупівля та використання програмного забезпечення для перевірки на плагіат академічних текстів - для університетів та наукових установ. 
  • Обов’язкова перевірка на плагіат усіх дисертацій та студентських робіт. 
  • Ретроспективна перевірка (вибіркова та за зверненнями) на академічну доброчесність захищених дисертацій у галузі знань “Охорона здоров’я”.
  • Збільшення інституційної спроможності медичних університетів (факультетів) щодо міжнародної діяльності. 
  • Проведення тренінгів щодо написання грантових заявок, участі в Erasmus+ та інших програмах. 
  • Створення державної програми сприяння академічній мобільності студентів. 
  • Запрошення іноземних викладачів до викладання в українських університетах - для підвищення рівня викладання та налагодження контактів для майбутньої співпраці.
  • Навчання та консультування університетів та/або наукових установ щодо підготовки заявок у рамках міжнародних програм (у першу чергу - Horizon-2020 та Horizon Europe)
  • Запровадження практики незалежного анонімного рецензування дисертацій іззалученням щонайменше одного фахівця, що працює за межами України.
  •  Розрахунок повної вартості підготовки одного аспіранта / докторанта, що включатимуть у себе витрати на проведення дослідження, участь у міжнародних конференціях тощо. 
  • Фінансування навчання у докторантурі відповідно до визначеного розрахунку вартості. 
  • Запровадження контролю наукової новизни дисертаційних досліджень на етапі їх початкового затвердження за допомогою залучення анонімних незалежних фахівців (з інших наукових установ України та з за кордону).
  • Внесення нормативних змін щодо навчання в аспірантурі/докторантурі із підвищенням вимог щодо якості наукових публікацій. 
  • Запуск сучасних програм підготовки докторів філософії, які відповідатимуть кращим міжнародним практикам

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Anaesthesiology

Українська гельсінська спілка